Sunday 1 April 2012

Download Chrome Remote Desktop

Chrome Remote Desktop (BETA) adalah sebuah sambungan untuk browser google chrome yang mempunyai kemampuan untuk membolehkan pengguna me-remote komputer dari jarak jauh dengan menggunakan browser google chrome atau chromebook.


Sambungan untuk google chrome ini sementara masih dalam versi Beta, tujuannya iaitu untuk mendapatkan maklum balas daripada pengguna itu sendiri. Versi beta ini membolehkan pengguna untuk berkongsi dengan atau mendapatkan akses ke komputer lain dengan memberikan kod pengesahan satu kali. Kod masuk diberikan hanya kepada orang tertentu, pengguna mendidentifikasi hanya satu kali saja, dan keselamatan sesi sepenuhnya dijamin selamat. Salah kepada pengguna yang berpotensi untuk ini adalah kalangan IT Profesional Remote Desktop, di mana dia dapat membantu pengguna lain tanpa perlu meninggalkan meja kerjanya, dan pengguna yang ditolong pun tidak perlu meninggalkan meja kerjanya.
Chrome Remote Desktop Beta sepenuhnya menyokong lintas-platform, sehingga kita dapat menghubungkan dua komputer yang mempunyai browser google chrome, termasuk sistem operasi windows, Linux, Mac dan chromebooks.