Sunday 25 March 2012

Menghias Desktop

Assalammualaikum dan salam sejahtera...

Entry kali nie aku nak share dengan korang tools untuk menhias desktop. Banyak tools yang korang boleh gunakan,kat sini aku cuma bagi secara ringkas sahaja. Korang boleh explore lagi kt GOOGLE.

Wallpaper
Penggunaan wallpaper pada sesebuah komputer adalah satu cara untuk mencantikkan lagi dekstop korang. Korang boleh guna apa-apa jenis wallpaper asalkan ia bersesuian dan mengikut kesukaan korang. Boleh dapatkan wallpaper di GOOGLE. Korang boleh cuba juga disini

RocketDock



Apa korang paham dengan rocketdock? RocketDock adalah pelancar applikasi yang dibangunkan oleh PolyVector dan Skunkie Labs Punk. RocketDock juga menunjukkan kekemasan pada tetingkap windows korang. Ia menggunakan thumbnail hidup pada taskbar. Ia adalah serasi dengan MobyDock, ObjectDock, RK Launcher, dan Dock skin Y'z, dan serasi dengan meminjam dari Stardock ObjectDock awam diterbitkan Docklet API. Korang boleh dapatkan rocketdock pelbagai versi di sini.

Start Button Changer


Korang boleh menukar start button menggunakan start button changer mengikut kesukaan korang. Ada pelbagai icon start button yang boleh digunakan. Korang boleh dapatkan disini.

Rainmeter
Korang boleh tengok dekat video dibawah. Untuk memuat turun tool disini. Untuk pengetahuan korang tools nie bekerja menggunakan ram. Bagi ram yang rendah korang korang paham-paham la sendiri.