Wednesday 12 December 2012

Hack Wifi Menggunakan Beini


Assalammualaikum dan salam sejahtera......
Apa reaksi korang bila dapat tahu di kawasan penempatan korang ada banyak sambungan wifi?? mesti teruja kan??nak pengsan pun ada.hahaha..Tapi sabar dulu ye.Korang bukan boleh sesuka hati guna orang punya. Kebiasaan nya pengguna wifi di rumah akan meletakkan kata laluan supaya tidak dapat diceroboh/digunakan oleh orang luar. Tetapi jangkaan itu sememangnya tidak tepat,sebenarnya ia boleh di tembusi.Mari kita lihat tutorial di bawah:

WEP KEY

1.Apa yang kita perlukan adalah Beini. Beini adalah software yang di gunakan untuk memecahkan kata laluan wifi.

2.Sekarang kita masuk ke bahagian BOOT. Sebelum itu korang kena create boot device terlebih dahulu sama ada menggunakan cd atau pendrive USB. Dah siap semua itu,korang masukkan pendrive atau cd di komputer atau laptop dan tekan F12 untuk boot device option. Kalau tidak tahu cara boot silalah google.

3.Ok.selepas korang berjaya boot device,screen seperti dibawah akan keluar. Di sini KK nak korang tekan Minidwep-gtk.



4.Jika keluar pop-up seperti gambar dibawah,korang hanya perlu tekan OK.


5.Selepas itu satu tetingkap baru akan keluar.Korang tekan SCAN.


6.Selesai sahaja scan,senarai wireless di kawasan rumah anda akan keluar. Pilih mana-mana wifi dan klik client.Injection rate terpulang kepada anda mahu tukar ataupun tidak. Di bahagian lain jangan di ubah. Dah selesai setting korang tekan butang Launch.


p/s: router yang korang hendak hack mestilah ada orang menggunakannya,ini kerana jika packet data nya tinggi lagi cepat korang dapat kumpul IVS.Jika proses mengumpul IVS tidak berjalan atau bergerak pelahan bermakna tiada packet data pada router tersebut.

7.Gambar di bawah menunjukkan proses menangkap IVS. Kebiasaannya kita perlukan IVS sebanyak 30,000 hingga 50,000 baru misi ini berjaya.


8.Sekarang KK tunjuk macam mana kata laluan mangsa boleh di tembusi. Korang lihat gambar di bawah, satu window akan keluar menunjukkan misi ini telah pun berjaya. Kata laluan mangsa ada pada Hex Key. Korang salin kata laluan tersebut di mana-mana,logout beini kemudian cuba guna wifi mangsa.


WPA/WPA2 KEY


1.Untuk memecah kod wpa/wpa2, langkah-langkah sama sahaja dengan wep key. Cuma ia memerlukan setting yang berlainan sahaja.
2.korang perlu tukar di bahagian encrypter,sila pilih wpa/wpa2.
3.Kemudian korang klik butang scan. Selesai scan korang pilih mana-mana wifi serta klik pada client.
4.Selepas itu klik butang dictionary attack. Cari korang punya dictionary list dan tekan butang launch.

##p/s: tutorial ini adalah untuk pembelajaran/pengetahuan sahaja. Sebarang risiko KK tidak bertanggungjawab.Gunakan ke jalan yang betul.peace yo..Assalammualaikum.

0 comments:

Post a Comment

Anda boleh tinggalkan komen di tempat yang telah disediakan..