Thursday 3 May 2012

Waterfox versi 64-bit


Komputer baru sekarang ini datang dengan hardware yang sudah menyokong versi 64bit, kadang-kadang komputer yang kita beli juga telah dipasang windows versi 64 bit, untuk mendapatkan manfaat maksimum dari hardware 64-bit ini, kita harus pula memasang perisian (perisian) 64-bit juga. Hampir semua syarikat perisian terkenal menyediakan versi terpisah dari software mereka untuk Windows edisi 32-bit (x86) dan 64-bit (x64).
Tapi sayangnya Mozilla tidak menyediakan versi 64-bit rasmi untuk web browser popular "Firefox". Hanya ada versi 32-bit yang sedia untuk Windows, Linux dan Mac OS.
Walaupun Mozilla menyediakan Firefox eksperimental versi 64-bit yang boleh dimuat turun dari Mozilla FTP tapi versinya tidak ter-update dan banyak bug.


Jadi apa yang harus dilakukan bagi pengguna Windows 64-bit? Bagaimana hendak memasang Firefox versi 64-bit di komputer? Jangan bimbang! Ini penyelesaiannya.
"Waterfox" adalah sebuah program pihak ke-3 yang dibangunkan menggunakan kod yang sama yang digunakan oleh pemaju Firefox. Waterfox telah secara khusus dibangunkan untuk OS. Windows 64-bit OS memberikan kelajuan maksimum dan untuk mendapatkan manfaat maksimum dari hardware 64-bit.
Jika anda sudah menggunakan Firefox, semua cookie anda, cache,dll akan secara automatik dikongsi bersama oleh Waterfox sehingga anda tidak perlu menyesuaikannya lagi.
Anda tidak perlu bimbang tentang Sambungan Firefox (add-on). Semua add-ons Firefox akan 100% bekerja di Waterfox tanpa masalah.
Mengenai plug-in, hampir semua plug-in besar seperti Adobe Flash, Sun Java, Microsoft Silverlight bekerja sempurna di Waterfox.
Waterfox boleh dipasang pada Windows Vista dan Windows 7 Edisi 64-bit.

Jika anda mahu merasai keunikan waterfox,anda boleh ke lama utama WATERFOX