Saturday, 31 March 2012

Cara lain menyalin file di wondows 7


Setiap pengguna komputer yang telah menggunakan Windows cukup lama pasti tahu bahawa anda boleh menyalin dan memasukkan fail dari satu folder ke folder lain. Ini adalah cara untuk menduplikasikan atau fail backup, untuk memindahkan fail, anda perlu menggunakan arahan "Cut" bukannya "Copy". Cut, copy dan paste dapat dicapai dengan klik kanan file / folder menggunakan tetikus atau alternatif lain dengan cara pintas dengan menekan butang Ctrl + C untuk menyalin, Ctrl + X untuk memotong dan Ctrl + V untuk paste.

Bila kita menyalin fail pada Windows 7, anda akan mendapati kotak dialog yang menunjukkan butiran status menyalin seperti nama file, dari dan ke lokasi, masa dan barang yang tinggal dan juga kelajuan dengan progress bar yang bagus. Hanya ada butang batal untuk menghentikan proses penyalinan dan tidak ada apa-apa lagi. Untuk meningkatkan ciri menyalin pada Windows 7, anda boleh menggunakan program yang bernama NiceCopier.

NiceCopier ini adalah pengganti untuk windows explorer khusus untuk copy dan paste file, dan terdapat ciri baru seperti "Pause" dan "Resume", jadi kita boleh menghentikan sementara dan meneruskan proses pengcopian kemudian, juga boleh menhitung kelajuan transfer, paparan proses penyalinan yang menarik, dan sedikit lebih cepat dari disalin oleh windows. ia memakai sebuah file DLL yang bersepadu dengan ciri-ciri copy dari windows. Sekarang setiap kali anda cuba untuk menyalin fail, Nicecopier ini akan menggantikannya. NiceCopier serasi untuk Windows NT4, 2000, XP, Vista dan Windows 7.

Reactions: