Tuesday 14 February 2012

Menukar/memadam kata laluan pada windows 7


Assalammualaikum dan salam sejahtera,

Lupa Kata Laluan Windows 7?Reset Password Windows 7 Sekarang.
Walaupun sistem Windows 7  berfungsi sebagai bantuan yang baik kepada pengguna,bagaimana untuk  pemulihan kata laluan Windows 7  sentiasa menjadi cabaran kepada kebanyakan pengguna juga, terutama kepada mereka yang tidak begitu biasa dengan terma-terma komputer atau tetapan.
Baik, yang pernah bermimpi bahawa anda boleh mendapatkan Windows 7 reset password dengan mudah dan cepat walaupun anda pengguna baru? Di sini kami ingin memperkenalkan beberapa penyelesaian untuk rujukan anda, supaya anda tidak akan hairan lagi semasa menetapkan semula kata laluan Windows 7.



Dengan menggunakan software ini kerja pemulihan kata laluan pada windows 7 dapat dilakukan dengan cepat. Selain pemulihan windows 7 OS,alat ini juga boleh digunakan pada sistem windows yang lain,termasuk Windows Vista / XP / Server 2008/2003/2000, dll. Anda perlu menyediakan bootable cd/dvd atau pemacu usb flash terlebih dahulu. Berikut adalah tutorial Reset Password Windows Profesional untuk rujukan anda, hanya 4 langkah mudah OK.
1.Sila muat turun dan install windows password reset.    

2.Mewujudkan windows 7 reset password pada cakera.

  • run program yang telah anda muat turun sebentar tadi. Masukan blank cd/dvd atau usb drive ke komputer atau laptop anda. Selepas itu anda pilih lokasi nak burn. Lepas dah pilih anda tekan butang start.


  • Kalau naik pop up macam kat bawah nie,anda cuma tekan yes untuk terus menjalankan operasi.



  • Setelah selesai operasi burn,sila tekan butang close untuk menutup program tersebut.


3.Tetapkan komputer anda yang dikunci untuk memboot dari cd/dvd atau pemacu usb.

  • masukkan cd/dvd atau pemacu usb ke komputer atau laptop. Kemudian boot untuk dibaca dari cd/dvd atau pemacu usb.
4.Menetap semula kata laluan anda pada komputer yang terkunci.
  • selepas program bermula,pilih sisitem sasaran windows yang anda mahu menukar kata laluan. Kemudian tekan butang next untuk meneruskan operasi.

  • sekarang keluar semua akaun pengguna dalam komputer anda. Sila pilih akaun pengguna mana yang anda mahu menukar kata laluan. Kemudian anda klik butang next untuk meneruskan operasi.



  • proses akan dilakukan dalam beberapa saat , setelah berjaya password ditukar sila tekan butang Reboot dan keluarkan cd/dvd atau pemacu usb dari komputer anda. Komputer akan restart dan anda akan login tanpa menggunakan kata laluan yang lain.

p/s: sila guna sebaiknya, gunakanlah untuk membantu bukan untuk menghianati orang lain lain.

0 comments:

Post a Comment

Anda boleh tinggalkan komen di tempat yang telah disediakan..